Τέτοιες μέρες τα κάστανα έχουν την τιμητική τους. Οι συνταγές με αυτά απίστευτα πολλές: χοιρινό με κάστανα, κάστανα στη γέμιση της γαλοπούλας, σούπα με κάστανα, μαρόν γλασέ και γενικώς ό,τι τραβάει η καρδιά σας με βάση τον καρπό με τα λίγα λιπαρά και τις πολλές φυτινές ίνες.

 

Τα κάστανα αποτελούν πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α, β-καροτένιου, καλίου και φυλλικού οξέως, ενώ είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες. 

 

Πώς να τα επιλέξετε

 

Όπως και να τα σερβίρετε, αρέσουν σε μικρούς και μεγάλους. Όταν τα επιλέγετε, φροντίστε να μην φέρουν σημάδια μούχλας.  Τα κάστανα δεν διατηρούνται για μεγάλο διάστημα και χαλάνε γρήγορα, γι’ αυτό καταναλώστε τα άμεσα.

Αν θέλετε να τα διατηρήσετε φρέσκα, βάλτε τα σε πλαστική σακούλα τροφίμων, κλείστε τα αεροστεγώς και τοποθετήστε τα στο ψυγείο.

 

ΜΑΡΟΝ ΓΛΑΣΕ

Υλικά (για 30 κομμάτια)

 

450 γρ. κάστανα

450 γρ. ζάχαρη

1/2 ποτήρι νερό

2 βανίλιες

 

Bράστε τα κάστανα 5 - 7 λεπτά και καθαρίστε τα με προσοχή χωρίς να σπάσουν. Bράστε τη ζάχαρη μαζί με το νερό και τη βανίλια επί 5 λεπτά, εως ότου γίνει ελαφρύ σιρόπι. Προσθέστε τα κάστανα και βράστε τα 3-4 λεπτά. Bγάλτε τα και ξαναβράστε το σιρόπι άλλα 3 λεπτά. Προσθέστε και πάλι τα κάστανα και βράστε τα άλλα 3 λεπτά. Aπομακρύνετε τα κάστανα από τη φωτιά και αφήστε τα να στραγγίσουν και να στεγνώσουν.

 

Αφού τα παρασκευάσετε, τυλίξτε τα σε ατομικά χαρτάκια περιτυλίγματος, προκειμένου να μην στεγνώσουν. Tρώγονται εύκολα κάθε στιγμή της ημέρας και έχουν την ίδια διαιτητική αξία με τα γλυκά του κουταλιού και τα φρουί γλασέ.