Οι πρωτεΐνες είναι γνωστό πως είναι η τροφή των μυών. Ειδικά όσοι γυμνάζονται, θα πρέπει να καταναλώνουν πρωτεΐνες προκειμένου να «χτίσουν» τους μυες που θέλουν. 

 

Επίσης, για όσους θέλουν να «στεγνώσουν» και να γραμμώσουν, οι πρωτεΐνες είναι η ιδανική λύση, διότι 1 γρ. υδατάνθρακα κάνει κατακράτηση 3 γρ. νερού, ενώ 1 γρ. πρωτεΐνης κατακρατεί μόνο 1 γρ. νερού!

 

Όσοι θέλουν ν’ αυξήσουν το μεταβολισμό τους, καταναλώνοντας πρωτεΐνες είναι ένας τρόπος να το πετύχουν, καθώς για την πέψη τους χρησιμοποιείται περισσότερη ενέργεια από τον οργανισμό μας, από ό,τι για την πέψη των υδατανθράκων, αυξάνοντας έτσι λίγο το μεταβολισμό τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της πέψης.

 

Επιπλέον, οι απαραίτητες πρωτεΐνες για τον οργανισμό μας μπορούν να καταναλωθούν μέσω της τροφής και δεν χρειάζεται να «φορτώνουμε» τον οργανισμό μας με διάφορα σκευάσματα χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς τα συστατικά του, ρισκάροντας έτσι την υγεία μας.

 

Οι πρωτεΐνες χωρίζονται στις πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας, οι οποίες είναι οι ζωικές (αυγά, κρέας, ψάρι, πουλερικά, γαλακτοκομικά προϊόντα) και στις πρωτεΐνες χαμηλής ποιότητας ή πρωτεΐνες χαμηλής βιολογικής αξίας (σπόροι, φασόλια, λαχανικά), οι οποίες έχουν έλλειψη ενός ή περισσότερων αμινοξέων.

 

Πόση ποσότητα πρωτεΐνης χρειάζεται να καταναλώνεις;

 

Η ποσότητα που πρέπει να καταναλώνει ένας ενήλικας (άνδρας ή γυναίκα) που δεν γυμνάζεται είναι 0,8 γρ. ανά κιλό σωματικού βάρους, με την προϋπόθεση ότι η θερμιδική πρόσληψη είναι επαρκής και ότι τα 2/3, ή περισσότερο, των πρωτεϊνών προέρχονται από ζωικές πηγές.

Όσον αφορά τους αθλητές αντοχής, σύμφωνα με επιστημονική έρευνα πρέπει να καταναλώνουν ημερησίως 0,8 έως 1,4 γρ. πρωτεϊνών ανά κιλό σωματικού βάρους, εξαιτίας της αυξημένης χρήσης των πρωτεϊνών ως πηγή ενέργειας.

Επειδή όμως η προπόνηση στα περισσότερα αθλήματα περιέχει τόσο αερόβια στοιχεία όσο και στοιχεία δύναμης, συνιστάται στους αθλητές, γενικά, να καταναλώνουν από 1,5 έως 2 γρ. πρωτεϊνών ανά κιλό σωματικού βάρους, με την προϋπόθεση ότι η διατροφή τους είναι επαρκής σε θερμίδες, ενώ τουλάχιστον το 65% των πρωτεινών πρέπει να είναι υψηλής βιολογική αξίας.

 

Σε περίπτωση που καταναλώνονται περισσότερες πρωτεΐνες απ’ ό,τι χρειάζονται για τη σύνθεση των ιστών, τότε οι υπόλοιπες αποδομούνται.